Intamplari in B-zone

Oficial declar: Nu mai ies duminica din casa, nu in orasul Bucuresti, decat daca va fi absolut necesar. Si cred ca se va aplica si la zilele de sambata. Oricum,  nu voi mai fi in scurta vreme in  Bucuresti, cel putin pentru cat va mai tine vara asta. Acum urmeaza povestirea, explicatia. E simplu. Taranii de oras. Sau orice alta denumire doriti. Aia care isi plimba burtile si copiii alintati si fara educatie, ca nu au de unde, pe strazile Bucurestiului, ingustate si mai mult de masinile parcate. Zona: Minunatul Berceni, mai exact Brancoveanu, Oraselul copiilor, prin apropierea caruia trebuie sa treci ca sa ajungi in Parcul Tineretului. Cred ca aria se ridica la nivelul de “rezervatie” aproape ca si cea a Garii de Nord. In parc nu sunt probleme, e chiar foarte  placut, insa pana ajungi in parc daca esti pe bicicleta si ai pretentia sa mergi pe banda marcata ca fiind pt biciclete tre s-o tii intr-un claxon continuu si sa intampini fetele celor care nu inteleg de ce ii clazonezi, sau care se uita la tine cu expresia “ce ma, ti-a luat ma-ta strada!”. Cred ca sunt aceiasi oameni care stationeza pe partea stanga pe scara rulanta de la metrou. Idiotii si ignornatii. Eu insa eram pe role, pe langa bicicleta. Cei pe role cred ca sunt cumva intre (mersul pe jos si cel pe bicicleta ca facilitati ale drumului), cine era pe bicicleta claxona, eu veneam cu semnalul vocal care varia de la “vedeti ca e banda pt biciclete!!!”, la indemnul “NU mai mergeti/stati pe banda de biciclete!” Probabil ca eu primeam majoritatea injuraturilor. Lasand asta in urma, la intoarcere, hotarata deja sa declar cele cu care am inceput, am avut nenorocul sa trec prin fata unui cetatean de etnie rroma, adica un tigan🙂 care concentrat sa traverseze neregulamentar a scuipat, cu priceperea de rigoare,  exact in momentul in care eu treceam prin fata lui… ca doar pe acolo puteam. Am simtit dezgustarea foarte acut si tot ce am putut sa fac a fost sa ma uit indignata si nedumerita la el, iar el si-a cerut scuze zambind. Nu-mi puteam reveni din soc, indignare si dezgust. Un taximetrist care cred ca vazuse toata scena s-a oferit cu niste servetele, dar aveam. Cum traversam intersectia cu palmieri mi-am adus aminte de o alta intamplare din aceeasi zona, de data asta in statia ratb, cand am fost surprinsa de o rosie (care nici azi nu inteleg de unde a venit) ce m-a lovit cu o acuratete de invidiat, exact intre omoplati cat eu sedeam pe o bancuta asteptand autobuzul. M-am gandit ca mai lipseste sa fiu tintita de un chistoc aprins aruncat accidental, lucru de care am fost destul de aproape. In rest e frumos cartierul. Avem palmieri, beculete, gazon cu irigatie, borduri noi (odata la o vreme), proaspat asfaltat, parcari unde erau copaci, iar  oamenii sunt binevoitori…

Si ca o recomandare, ca tot vorbeam de biciclete, am vazut si eu filmul de animatie “Les Triplettes de Belleville” care a putut fi vizionat la petrecerea biciclistilor organizata de cei de la Portocala Mecanica, in aceeasi seara cu finalul competitei “Tour de France”. Mi-a placut foarte, foarte mult. Oricum pe mine ma impresionaza animatia 2D (a aparut in 2003, ca referinta, in 2001 aparuse Shrek 1). Insa filmul asta m-a coplesit, ca tot ce inseamna animatie de la constructia personajelor, la miscari de aparat, la montaj, muzica de exceptie, astfel incat a fost nevoie de foarte putine cuvinte pentru a transmite niste mesaje, mai mult sub forma unor metafore vizuale, pentru cei ce le pot percepe.

Daca ati avut rabdarea necesara si ati citit pana aici, va multumesc si va urez zile linstite de vara, filme care sa va stimuleze intelectul, carti pentru imaginatie, muzica pentru visare, prieteni pentru conversatii savuroase si creativitate pentru orice.

this much for now,

daniela

Tags: , , , , ,

2 Responses to “Intamplari in B-zone”

  1. bianca anason Says:

    ce dor imi este de bucuresti, haha

    cu drag din londra, unde este mult mai rece

Leave a Reply

