Nostalgie

Aseara eram acasa si mi-am dat seama ca in 2 saptamani nu o sa mai fiu acasa aici. Pentru prima oara am avut un sentiment de tristete legat de asta. Romanii sunt in general oameni nostalgici. Nu stiu exact cum ne comparam ca nostalgie cu alte culturi, dar sper sa invat depre asta mai multe in urmatoarele luni. Vineri seara am vazut la Hanul lui Manuc (care cred ca e un loc bun de adus straini, n-am stat la masa deci nu stiu cum e servirea, dar pare bun)  un film depre nostalgia romaneasca, cu clisee depre care am auzit, depre branduri de care am auzit multe povesti, plus eticheta “nu se mai fac lucrurile ca pe vremuri, nu mai e cum era odata.”, Metrobranding, o poveste de dragoste intre oameni si obiecte. “Vrei sa-ti multumesti nevasta, cumpara-i saltea Relaxa” A fost o fraza pe care am repetat-o tot restul serii, razand de fiecare data.  Nostalgie.

Noaptea a fost imapartita in mai multe opriri in subsoluri si pe acoperisuri si a durat pana dimineata, intr-un pub, la meciul de rugby Romania-Argentina, unde la 6.30 dimineata erau multi din oamenii pe care i-am cunoscut anul trecut, prin admiratia pe care o port acestui sport. Oameni speciali, care se pricep la ceea ce fac si care imi sunt foarte dragi. Atmosfera era frumoasa chiar daca Romania pierdea. Atitudinea noastra, asteptarile fata de performantele sportive pot spune multe.

Pana mi-am terminat berea meciul se terminase si-mi luasem deja la revedere de la mai toti oamenii care venisera, unii de acasa unii ca mine din oras. Afara era soare (cand am ajuns in pub era inca noapte)si vantul batea foarte placut iar in drumul pana la metrou i-am povestit celui ce ma insotea de scena din autobuz din ziua care tocmai trecuse:

“M-am urcat la Romana si lumea vocifera pentru ca in spate erau trei aurolaci. Soferul a deschis usile si cei trei si-au facut loc si au coborat. Un domn vocifera in continuare, jignindu-i. De pe trotuar unul din ei  arata cu degetul aratator pe obraz si spune: “Oameni suntem.” Era intr-adevar mai om decat cel din autobuz, care a continuat sa tipe la o doamna care le luase apararea, plus sustinatorii ambelor parti. Un forum general unde oamenii tin sa-ti spuna parera iar daca o spun destul de tare va fi si auzita, daca nu poate macar va fi aprobata de cineva din vecinatate. O doamna mai din fata autobuzului trage aer in plamani si zbiara cat poate: ” Taceti dracului din gura!!! Eu ma trezesc dimineata si lucrez x ore pe zi. Va respect linistea, respectati-o si voi pe-a mea!” Nu pot decat sa rad pentru ca e mult prea autentic. Ma simt parte dintr-un film romanesc.”

NOSTALGÍE, nostalgii, s. f. Sentiment de tristețe, de melancolie provocat de dorința de a revedea un loc iubit, o persoană apropiată sau de a retrăi un episod din trecut. ♦ Dorință (plină de regrete) pentru ceva greu de realizat.– Din fr. nostalgie.

Tags: , , , , , , ,

Leave a Reply

